Söndag ~ 12 september ~ 2010

God förmiddag! Lite dålig uppdate igen. Sorry. Hoppas ni har överlevt höhö ;)
Min helg har varit skön (fast än är den ju inte slut, det är många timmar kvar!!!) har haft "stall-helg" i helgen så det har blivit mycket fix i stallet :) Igår fick Molly vila efter att ha kört galopprogrammet i fredags. Mycket rolig och faktist ganska slapp träningsmetod :P (för mig, Molly fick ju springa ganska mycket ;)) och idag blev det en härlig morgon-uteritt efter morgonfodringen :) Molly va superpigg och skrittade på i raketfart ♥
I eftermiddag ska jag få prova ett par Tretornridstövlar :D Hade tänkt mig ett par svarta, men dom här är blå.. Men då tänkte jag till lite. Blått är ju ganska så "udda" + att jag har en blå tävlingskavaj så jag tror det kan bli ganska så nice trots allt :D Bara jag kan ha dom.. Det är storlek 38, ganska stor i storleken. Och jag brukar oftast ha 39. Men är dom stora så kanske jag kan få på mig dom :) Dom är endast använda en gång, så dom är ju nästan som nya och jag ska få dom ganska så billigt ;) Så jag håller tummarna på att jag kan ha dom!

Nu är det även ganska mycket tävlingar på gång :D Skitkul tycker jag! Det känns verkligen som jag och Molly har kommit igång nu. Nu kör vi liksom ;) Och jag tycker verkligen det är superkul att tävla. Förr i tiden när jag bara va i Skonberga två gånger om året, då satte jag sån press på mig själv att nu ska det gå bra och bra va att vi skulle gå felfritt annars va allt skit. Petade vi tex ett hinder så va jag superbesviken trots att alla andra språng blivit jättefina :P Men jag har ändrat inställning. Man måste ha egna mål, mitt mål på varje tävling är att komma runt banan, sträva efter en felfri runda. Men skulle vi peta så är inte det hela världen. Det är ju oftast mitt fel, att jag blivit kvar i handen, glömt halvhalt eller något liknande. Man får se allt i sin helhet. Va framridningen dålig? Ja då kanske det inte gick så bra inne på banan för det. Svår bana eller kluriga svängar? Ja, då kanske det är en annan anledning. Men bara för att det går dåligt någon gång så ska man inte deppa ihop utan på´t igen bara! Förr i tiden när jag satte sån press på mig själv va jag även så nervös att jag nästan kunde svimma, trots att det bara va en liten clear round.. Nu tycker jag det är skitkul och pirret i magen är mer en wihoo kännsla, visst är jag nervös ibland och det ska man va tycker jag. För då tar man det på allvar, men så nervös att man svimmar det tycker jag inte man behöver va ;)

Tävlingsplanering:
18/9 - Skonberga, clear round 90 cm & 1 m + ackumulatorhoppning (80 cm för stor häst).
25/9 - Åby, clear round 1 m + 1m bed. två faser A:0/A:0
26/9 - Skonberga, dressyr LC:1 (2008) hihi
Och eventuellt
9/10
- Vreta, clear round 90 cm + 1 m bed. två faser A:0/A:0


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback