Kallt som faaan!

Nu har jag pratat med min chef (eller aa hon va sjuk idag så jag pratade med en annan tjej som ska ta över efter min chef när hon går på mamma ledighet) och berättat att jag försökt att ändra med mina dagis så att jag kan städa allt på morgonen och slippa dubbla pass.. Men det ena dagiset ville ha kvar det som det är nu. Och ärligt! Jag ORKAR verkligen inte fortsätta med dubbla pass.. Jag har ingen fritid och känner mig trött och stressad hela tiden :/ Och det sa jag. Så antingen får jag gå ner i tid eller ta något ställe i stan (vilket kommer bli svårt eftersom jag inte alltid har bil..) så det blir nog att gå ner i tid. Nu har jag sammalnlagt 6 tim/dag och jag får gå ner till 4 tim/dag. Låter kanske som att 4 tim/dag inte är så värst mycket och hur kan jag klara mig på det, men jag har faktist klarat att jobba 3 tim/dag, och så får jag ju lite från försäkringskassan. Plus att jag ändå tänker söka till Vreta till våren.. Och jag resonerar faktist såhär: hellre jobbar jag 2 tim mindre/dag än att jobba ihjäl mig och känna stress och att jag inte hinner med något annat än att äta och sova! :) Så jag hoppas jag kan börja med att jobba morgon - snart. Då blir mina tider 5-9 (kommer garanterat va klar till 8 halv 9, för dom räknar så konstigt med tiderna, ett ställe ska ta tex 1 tim och 15 min, ett annat 1 tim och 20 min osv.. Men oftast så gör man ett ställe på ca 1 tim, men sammanlagt blir det 4 tim/dag för mig i så fall :)). Tänk, då har man liksom heeela dagen framför sig och man hinner både sova, äta och göra ärenden inne i stan i lugn och ro :)

Har haft stallet på morgonen så jag passade på att rida ut en sväng, men satan va kallt det är! Frös halvt ihjäl.. Vi tog det ganska lugnt, lite luffs bara :) Har bestämt att Molly inte ska gå så jättehårt den här veckan. Tycker vi har varit iväg så mycket och vi har tränat och masser. Så hon förtjänar en liten "slapp-vecka" ♥ Men kommer ändå rida henne, fast inte lika hårt :)

Nu ska jag krypa ner i den varma sängen och sova lite. Innan nästa jobbpass.. suck..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback