Dagens ridpass

Blev ett hårt dressyrpass i paddocken en timme! Fy va fjantig, tittig, löjlig, barnslig, fjollig (finns det fler likande ord?) Molly va! :@ I början i alla fall... Vattenmattan låg i gräset på andra sidan staketet, FARLIIIIIIIIIGT!! :O hon typ vägrade gå förbi flera gånger åh va arg jag blev! Och ju argare jag blev ju fjantigare blev hon :P Brukar vara så tyvärr. Men till slut kunde både hon och jag koncentrera oss lite. Tränade på dressyrprogrammet vi ska tävla den 26e, LC:1 (2008) gick faktist ganska bra (Y) programmet kan vi, det är bara formen vi måste träna mer på. Molly vill gärna smita från arbetet och när hon tycker det är jobbigt så går hon och rycker med huvudet hela tiden och då brukar jag oftast bli stark i handen "gör inte sådär" typ. Det är våra nackdelar. Så vi får fortsätta kämpa :) Mot slutet gick hon i alla fall ganska stabilt så då blev jag så koncentrerad på hennes form att jag red fel haha. Men det gör ju inget när det bara är träning :)

Imorgon ska stallgänget hoppa :D Fast utan tränare tyvärr.. Linda kunde inte :( Men då ska jag provrida med "mina" Tretornridstövlar :D wiiie. Hoppas bara inte jag tar sönder dom eller något när jag inte har betalat dom än :P Men det lutar mycket åt att jag vill ha dom! Jag är fan kär i dom haha ♥

Upplägget för träningen den här veckan:
Måndag: longering
Tisdag: dressyr
Onsdag: hoppning
Torsdag: markarbete/ut
Fredag: ut/lite trim i paddocken
Lördag: TÄVLING!
Söndag: ut

Känns som jag har ridit väldigt mycket på banan under en tid nu så jag ska försöka att variera min ridning väldigt mycket och kanske tex rida ut halva passet och köra dressyr eller något annat andra halvan av passet :) Så hon får variation och inte tröttnar. Hon känns så fräsch nu och det vill jag att hon ska fortsätta va :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback