Lite uppdatering om den dåliga uppdateringen

Känner att jag inte har så värst mycket att blogga om. Därför blir det glest mellan inläggen..

Igår började jag i alla fall med min varannan-dag-ridning. Red på fältet bakom stallet och Molly va pigg! Hade gramanen på henne så hon skulle få jobba lite ;) Hon frustade och skuttade ♥ Men vi tog det väldigt försiktigt! Idag blir det vila. Har varit nere i stallet och fixat redan :)

Och nu måste jag få vara lite gnällig. Mitt jobb. Det är sååå tråkigt! Självklart så är jag jätteglad för att jag har ett jobb överhuvud taget. Men det är verkligen så tråkigt :/ På ett sätt är det bra, det är ganska bra arbetstider (när jag slutar jobbet börjar alla andra jobba och jag har i stort sett heeeela dagen på mig till att göra annat - skönt!), det är ett mån-fre jobb - inte alla som har, man behöver inte heller tänka på hur man ser ut. Man kan liksom gå upp 20 min innan man börjar (vilket jag gör haha) och se ut som hej-kom-och-hjälp-mig-och-ingen-kom och det är ingen som ser det. Men samtidigt skulle jag vilja slippa min osnygga "uniform" och klä upp mig och gå iväg till jobbet snygg.. Har ju bestämt mig för att söka till Vreta till våren. Men då finns det ett liiitet problem. Man måste ha med sig egen häst och det har ju jag, men Molly är lite begränsad tror Linda (min hopptränare) för man måste kunna hoppa 120 hinder (bana skulle jag tro) och vi har än så länge bara kommit över enstaka hinder på 110 :( Så då, i så fall, måste jag låna en häst för utbildningen och vem lånar ut sin häst i två år? Köpa en till häst? Ja tack, men lite dyrt.. Foderhäst? Nja, men hur lätt är det att man hittar en duktig hopphäst som kan lära mig något? Så vad gör jag om jag inte löser dessa problem? För städa hela livet har jag faktist inte lust med..

Igår va jag hemma hos Emmelie :) Vi åt god pizza och kollade på film ♥ Det blev Dear John. En berörande film men samtidigt ganska seg. Man satt hela tiden och tänkte: nu händer det något snart. Men det gjorde det inte. Plus att slutet va skitdåligt! Men den va helt klart värd att se :) Och en trevlig kväll hade vi!


När jag jobbade förut fick jag för mig att jag hade lust att åka till ÖB och fynda lite välbehövliga saker, tex en golvmopp och en dammsugare.. Får se om det blir en sväng dit. Just nu vill jag bara sova :P

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback