Vårväder!

Känns som det är vårväder ute nu =) Det är jättevarmt och snön har smält undan ganska så fort och mycket. Så numera är stallplanen grusig/lerig och inte isig. Alltid något positivt =) Igår lossnade även vårt vattnet, så nu har vi vatten i kranarna i huset =P MEN, när vi spolade i badrummet så ville inte vattnet åka ner i avloppet, och när vi spolade i toan så kom det upp vatten från brunnen under badkaret... Så nu har vi en trevlig sjö i badrummet (pratade med Thomas och han sa att vi skulle se om vattnet sjönk undan, det kan nämligen va fruset i avloppet också). Och i paddocken går det nästan inte att rida nu, där är det också sjö! Men förhoppningsvis kanske det sjunker undan (jag hoppas på det i alla fall) för fryser det på kommer det bli hockyrink!!!

Idag gick jag upp vid halv 10, gjorde iordning mig lite, gick ut med vovven och sen åkte jag hem till mamma. Vi åkte till Ekholmen centrum och handlade på Willys. Sen yog vi även en sväng in på make up butiken som finns där, och då fick jag ett täckstift =) Sen blev det även en sväng in på klädbutiken (har alltid trott att det bara är "tantkläder" där, men det fanns jättemycket snyggt!) och då fick jag ett par beige/grå jeans av mamma, skitsnygga! =) Sen när jag kom hem blev det att gå ner till stallet och ha lite "lektion" för Frida och Frida i den något blöta paddocken! Gick bra för dom =) Sen skulle dom galoppa lite i sommarhagen och då blev typ Molly jättepigg så Frida ville inte galoppera, så då tog jag mig en galopp i stället. I mjukisbyxor haha måste ha sett roligt ut! Men Molly va verkligen helt crazy =D Varför är hon aldrig så framåt när jag ska rida? Hm...

Och nu kom jag precis in. Är svinhungrig! Så jag ska nog laga lite mat innan jag dör av hunger. Fast först måste nog lilla Zingo-doggen gå ut en sväng först =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback