Underbart väder!

God dagens!
Idag gick jag upp vid kl 9 och ner till stallet. Fixade lite och sen blev det lite markarbets/skutt övning och hoppning i paddocken =) Började värma upp på min lilla markarbets/skutt övning med en upphöjd bom och en bom framför och bakom, Molly lyssnade sååå bra! Kom både i trav och galopp, höjde även bommen lite, men hoppade inte den så speciellt högt. Sen hoppade jag ett högt kryss och tränade på att ta tillbaka och få fram henne både innan och efter hindret. Gick också jättebra =D Höjde krysset till ett räcke, 80 cm, och då började hon bli lite piggare och starkare. Men jag kunde fortfarande ta tillbaka henne =) Kom även några språng på 90 cm och hon hoppade verkligen svinbra idag! Så jag höjde till 1 m. HON BARA FLÖG ÖVER =D Hon hoppade högt över också, kändes som 1, 20 för hon slog inte i eller nåt =) Så jag tänkte nästan höja till 1,10 men eftersom jag redan hade hoppat ganska så mycket så tänkte jag att hon kanske va lite trött, och man ska ju faktist sluta när det går som bäst ;) Så vi sparar 1, 10 till nästa gång hihi =) Duktiga lilla hästen min

Och gud vilket fint väder det är idag =D UNDERBART! Man vill liksom bara vara ute! Så jag funderar på att ta en promenad eller sätta mig på altanen i solen och bara sitta där och njuta tills det är dags att åka iväg och jobba haha.

=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback