Sommartid

Idag börjar sommartid. Det innebär att jag gick upp en timme tidigare idag och fodrade. Så när kl va 7, va den ju egentilgen bara 6. Så nu är jag faktist lite trött men som tur är så ska jag inte göra så mycket idag, så jag kan lata mig hela dagen hihi. Funderar på att försöka mig på en cheesecake lite senare. Såg att dom gjorde det på Halv 8 hos mig en kväll och det såg väldigt gott ut. Har nog bara smakat det någon gång, det va i skolan och jag tyckte inte det va så värst gott då haha. Men man kan ju ändra sig med åren ;) Och om man gör det själv blir det säkert asgott. Så är det ju i stort sett med allt =)

Gårkvällen va jätterolig! Vi åkte in till stan så vi va hos Lena och Pekka vid kl 6 och sen åkte vi till stan för att äta =) MEN, på Steve´s där vi hade tänkt äta, va det proppfullt! Och på alla andra ställen va det för dyrt och alla ville äta på olika ställen haha. Så vi försökte säkert hitta någon stans att äta i två timmar innan vi slutligen bestämde oss för att äta på Pizzeria Marcus. Jag tog en kycklingfilé med pommes och tzatziki. Kycklingen va lite blöt =S typ slämmig... Men annars va det ganska gott =) Sen åkte vi en vända för att köpa kaffe till dom som ville ha haha och sen slutligen hem till Lena och Pekka för att kolla på film som vi hade hyrt, The box. I början va filmen väldigt spännande och BRA. Men sen hände någonting och den blev asdålig. Det va nog ingen som hängde med haha. Men jag tycker i alla fall att vi hade det jättetrevligt och sånt här borde göras oftare =)

Nu ska jag vila mig lite tills hästarna ska ha lunch, bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback