Min häst va på rymmen

Kom precis hem från jobbet. Och när jag va på jobbet förut fick jag se att jag hade ett missat samtal och ett mobilsvar. Jag ringer upp mobilsvaret och då är det Frida (min lilla hästskötare) som har pratat in "Hej det är Frida, du kan ringa på Fridas mobil för det är en sak jag måste berätta" (och för alla er som inte hänger med i svängarna så heter hennes kompis också Frida och hon har häst nere i stallet också), och ni vet, när någon säger så då börjar tankarna fara runt i huvudet! Förts tänkte jag typ vafan är det som har hämnt? Hon är halt! Hon har ett sår bla bla, men sen tänkte jag att nee hon kanske bara sa så ändå, hon kanske bara undrar va Molly ska ha på sig för täcke... Så jag ringer upp. Inget svar :O Väntar en stund till och ringer igen, och då svarar Frida "Hej jag har rammlat av idag och Molly sprang hem till stallet" haha. Alltså det va ju inte roligt, men hon sa det på ett så roligt sätt! Men i alla fall, dom hade ridit i sommarhagen och där går inte grinden att stänga och så hade Molly blivit rädd för en bil som hade sladdat och gnisslat(?) och börjat hoppa och bocka så Frida åkte av. Sen hade Molly lagt långa benet före och kutat till baka mot stallet. Men vid övergångsstället, vid Ica, hade det varit en tjej som hade fångat henne och gått upp med henne till stallet. Men varken Molly eller Frida skadede sig, så allt gick bra som tur va =)

Ikväll är det jag som har kvällsfodringen. Går nog ner vid halv 9 så jag hinner upp till Andra Avenyn ♥ höhö ;)

Och imorgon är det jobb som gäller igen =) Ska börja hjälpa några bekanta till mormor med städning och så vidare. Lite hemtjänst kan man kanske säga =P Men pengar är alltid pengar. Och på tal om pengar! Imorgon får man pengar =D Då ska jag och älskling åka och (stor)handla mat när jag kommer hem, fast först när jag har jobbat klart ska jag åka förbi mormor och få mig lite mat ;) för det är nämligen till Åtvidaberg jag ska imorgon. Men,ha en trevlig kväll alla, glöm inte Andra Avenyn kl 21 på 1:an ;D


Kommentarer


Postat av:MyzaaN - Princess Pink

ja OC är sjukt bra ;D <3

2010-03-24 @ 20:55:18
URL:http://myzaans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback