Stackars lilla Molly :( ♥

Linda (min medryttare) va ute och red en sväng på Molly imorse och när dom kom tillbaka mötte jag dom och då upptäckte jag ett stort köttsår på Mollys vänstra framknä! Det som är väääldigt konstigt är att Linda inte har märk något, för Molly har gått precis som vanligt. Inte haltat eller något sånt. Hon hade inte snubblat heller, eller gått imot något.. Och om hon skulle ha snubblat och gått ner på knä, borde hon ha skrapat upp andra knät också. Det borde ha synts något i alla fall. Och rimmligen borde hon inte kunnat få skadan i hagen heller för det borde Linda ha sett innan hon red :P (för så blind tror jag inte hon är) eftersom hon både har borstat och lindat benen. Väldigt konstigt :S Jag blir lite små nojjig, man har ju hört att det finns sjuka personer som åker omkring och skär i hästar när dom går i hagen. Men som sagt, rimmligen har hon inte fått skadan i hagen. Men det är ju så jävla sjukt! För såret ser ut som hon antingen har skrapat upp det (typ gått omkull, gått ner på knän) eller blivit biten av en zombie/varg/varulv. Hör ni hur sjukt det låter eller? Såret kanske inte är jättestort, jag överdriver säkert lite. Men ca 5 cm långt och 4 cm brätt.. Ser även ut som det är ganska djup (inte så pass djupt att det behöver sys, tror jag inte. Jag gjorde den bedömningen i alla fall) och det blöder hela tiden. Jag åkte till Fredriksborg för att köpa flexi-lindor att banagera med. När jag väl kommer fram kommer jag på att dom har semesterstängt. Men när jag kom öppnade dom enbart för mig så jag skulle kunna köpa det jag behövde! Hur snällt är inte det!? DAGENS ROS TILL DOM! Tyvärr va flexi-lindorna slut men jag köpte jodopax och blå sårspray. Så nu är såret tvättat och sprayat! Lindade även om en vanlig gasbinda så det inte skulle komma in något (behövdes egentligen inte när man sprayat med blå sprayen, men tyckte det va lika bra!). Så nu står Molly inne, och kommer nog få göra det ett tag.. Får se hur såret ser ut imorgon men tror jag ska hålla henne inne och i stillhet så mycket som möjligt, så inte såret går upp mer. Men samtidigt är det nog bra om hon kan få röra på sig en liten stund om dagen så inte benet blir svullet av att hon står stilla.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback