Uppdatering

Nu har vi fått igång internet :) Så nu är vi kontaktbara igen hehe. Och imorgon har vi bott här ute en vecka. Tiden går fort! Om jag får säga det själv så har vi fått iordning ganska så mycket. Så det är riktigt hemtrevligt nu :) VÅRAT HEM, vårat hus :) Det ända som är liiiite jobbigt är att vattnet har frusit i huset... Så vi få hämta vatten antingen i stallet eller i gäststugan bredvid stallet. Där får vi även duscha och gå på toan. Men jag klagar inte, vi får bo gratis ;) Och det är ju inte alls långt så det är egentligen inte ett dugg jobbigt. Bara rakt över stallplanen, max 30 m. Inte så värst långt. Står jag i sovrummet och kollar ut genom stallet ser jag Molly i sin box. Hur mysigt är inte det? :D Såhär har jag alltid velat bo, ända sen jag va liten och nu får jag göra det också tillsammans med världens bästaste pojkvän, min sambo Björn ♥

Fast vi har faktist ett litet spöke i huset. Skitläskigt! En veckarklocka som jag har packat ner i en kasse i garderoben ringer varje natt (det har hänt två nätter som vi har hört) exakt vid kl 00 och stängs atomatiskt av av sig själv, vilket den egentligen inte ska göra. Och vi har inte ställt den på alarm ens! Saker flyttar på sig, strålkastarlampan på stallplanden tänds utan att någon går förbi den och Björn har till och med (haha låter liite kul) hört en höna i köket! Och garderobsdörren står öppen fast jag har stängt den på kvällen.... jaja, allt har en naturlig förklaring jag vet :P Men lite spännande är det ju hihi. Inatt ska jag även sova själv, Björn är i stan och har spelning och sen ska han ut. Så eventuellt sover han i replokalen... Så det första jag ska göra nu är att ta bort klockan, jag ska fan slänga ut den :P

Annars tycker jag det är väldigt skönt att ha flyttat hemmifrån. Få ha sitt eget hem att bestämma och fixa i. Fast det känns ju lite konstigt också, absolut inte konstigt-dåligt, utan konstigt-bra. Men det tar väl ett tag innan man kommer in i sina egna vanor och sådär :)

Nu ska jag snart gå ner till stallet och ge hästarna kvällsmat :) Det är nämligen jag som har stallet i helgen! Sen blir det nog in och se lite film och mumsa lite godis ;) det är ju faktist fredag idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback