Onödigt...

Imorse kom mamma och hämtade mig (eftersom hon hade bilen) och skjutsade mig till Sensus. På vägen dit höll vi på att bli påkörda av en buss(!) och det va han som gjorde fel. Vi va precis på sidan om honom när han blinkade för att köra ut från en bussficka, och så bara körde han. Hade ingen koll på att vi va där eller att han dessutom höll på att plöja ner en cyklist!!! Han tutade och sen lägger han sig i filen bredvid och öppnar fönstret på bussen och börjar skrika åt oss(?), peka finger och härja på ett språka som vi inte fatta ett skvatt av. Ursäkta men ta det på senska tack jävla ***** ******, iaf, sen säger han "du får inte köra om cyklisten" okej... Får du köra över den då? Asså sjuk jävel! Så när mamma kom hem ringde hon bussbolaget och anmälde honom! ;) Men aa, när jag väl kom till Sensus så va det ingen gruppträff. "Har inte du fått ett mail" nae det har jag faktist inte fått! "Ne men då kan ju du sätta dig här och söka lite jobb", jo det va ett väldigt roligt förslag, jag sitter gärna på Sensus på min lediga tid :) Men sen kom det en hel drös med folk som heller inte hade fått det skickade mailet. Så min tolkning är att dom "trodde" dom hade skickat ut ett mail. Dom på Sensus har jag ju märkt är liiite förvirrade. Närsta vecka blir det inte heller nån gruppträtt, gött! För det är inte speciellt roligt där. Så efter mitt mycket nödvändiga besök på Sensus gick jag hem till mor och vi åke och handlade lite. Sen när jag kom hem hit, gjorde jag mat, gick ut med Teddy och sen ner till stallet. Och när jag håller på att mocka ringer dom från ISS där jag har sökt jobb och behöver en vikare till imorgon. Men självklart kan jag inte, för imorgon kommer hovslagaren och bla bla... Så aa jag hoppas dom ringer igen vid behov! I stallet pratade jag även med Elvira och vi pratade hoppning :P Blev så himla hoppsugen att jag tänkte bygga lite hinder i paddocken, men jag gjorde inte det. Va inte så sugen på att pulsa bort i all snö, bygga, pulsa tillbaka och hämta hästen, rida dit och hoppa, rida hem, pulsa tillbakaka till ridbanan för att bära in allt igen och slutligen pulsa tillbaka till stallet. Får bli en annan dag ist. Så idag körde vi lite konditionsträning i sommarhagen :) Molly va lite lat, men annars gick det bra.

Och nu blev jag precis klar med disken. Funderar på att vila och se film en stund innan Teddy ska ut... Fan va trött jag är! Eller ska man ta sig en långpromenad med Teddy? Aa jag vet inte, så jag får se hur det blir :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback