Det som göms i snö kommer upp i tö

Idag är det riktigt varmt! Okej, + 4 grader (lät säkert som det va + 20 grader ute eller något) men det är jävligt varmt i gämförelse med va det ha varit! Så det regnar lite till och med och snön från vårat tak på vårt lilla hus håller på att åka av. Stuprännan har även lossnat änu mer, för att den inte orkar sitta kvar när all snö tynger på. Så man får akta sig när man går ut så man inte får snö i skallen hihi. Förhoppningsvis smälter det undan lite och förhoppningsvis tinar vattnet upp här inne i huset :P Men Johanna sa att det skulle bli kallt igen :/ och då blir det väl antagligen isgata överallt! Vår, nu tack!

Idag började jag dagen kl 7, med höfodring :) grejade lite i stallet en stund innan jag gick in och åt lite frukost. Sen ut med doggen en kortis och sen tillbaka ut i stallet. Gav kraften och släppte ut lite hästar. Sen blev det lite jobb i paddocken med Molly. Lite haltaskigt underlag nu :/ men Molly gick sååå bra! ♥ Hon va jättemjuk och jag hade nästan inget i handen :) Tillbaka till stallet och mocka, fixa och ge lunch-hö i hagarna till hästarna. Det är ungefär va jag har hunnit med idag fram till nu. Blir att ta det lugnt resten av dagen och ikväll hoppas jag på lite fredagsmys med god mat, lite gottigotti och film/tv med älsklingen :D

Ha en trevlig fredag! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback