ZzZz

Åh va jag är seeeg! Skittrött verkligen. Har ingen ork alls..
Vädret gör det ju inte bättre. Mulet, dimmigt, regnit, kallt :/
Vart tog sommaren vägen? För det känns verkligen som höst nu.
I för sig gör det inget om det inte är strålande sol när man jobbar,
men det gör ju faktist så att man blir lite piggare och gladare.
Jag hoppas verkligen att det är fint väder nästa vecka!
Då har jag en veckas semaester igen :) och då bär det av till Öland!

Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid mina älsklingar och vila lite ♥


Kommentarer


Postat av:Josephine

sv: jaha okej :P det han gör när han sticker är att leka med dig :p när du jagar honom och ropar så tycker han det är skit kul. och oftast när man har en sån hund som sticker så vet dem att när vi väl tar tag i dem igen så skäller vi ut dem, det är därför dem fortsätter sticka för att dem vet att dem får skäll när vi får tag i dem. Det du skulle kunna göra är att sätta på honom en lång lina som släpar i backen, när du märker att han sticker så stampar du på linan och håvar in han igen. testa på nytt och börja lite smått ropa på hans namn och när han kommer så ge godis eller något han tycker om och sen får han springa ut igen, då lär dem sig att även om dem kommer till dig så betyder inte det att dem måste kopplas varje gång :) och får du tag i han när han rymt så skäll inte, utan ignonera honom bara annars får han respons och det vill vi inte :) låter det rimligt ? kram

2010-08-03 @ 12:55:22
URL:http://stjupid.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback