Clear-round

Idag va det clear-round i Skonberga som gällde! Hoppade 90cm. Första rundan fick vi ett pet, tyvärr :/ för hon hoppade kanonfint för övrigt, men det va lite kort anridning till hindret, plus att vi hoppade det i korsgalopp, där av petet... För övrigt kändes hon jättemjuk och fin och inget tittig eller larrvig! Andra rundan fick vi två pet, på samma hinder... Från båda hållen. Den rundan kändes det som att den blev lite slarrvig och det va därför hon inte riktigt lyfte på benen. Så jag gjorde en omstart (vilket jag egentligen inte borde ha gjort, för det ska man aldrig göra, tycker jag, om hästen inte stannar eller dummar sig! Men jag ville helt enkelt att det skulle kännas bra) och då fick vi tre pet :P Så det gick bara utför haha! Tror Molly blev lite trött också. Skyller inte på att det va pessoabettet som gjorde att vi petade, men kan va en liten orsak till det hela. Plus lite dålig fart (såg jag efteråt på filmen som Magda hade filmat). Men såklart va det mitt fel också. Jag skyller INTE ifrån mig! :) Men jag är iaf supernöjd med första rundan, då kändes hon helt perfekt, så synd bara att vi petade på näst sista hindret.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback