2012

Eller 212 som jag sa. Igår va jag och Emmelie på bio och såg 2012. För er som inte vet eller fattar varför den heter fyra siffror så betyder det årtalet, alltså år 2012 och det är det året som mayafolket(?) har förutspått att jorden ska gå under. Så det är alltså det filmen handlar om.

Filmer som den här, det som handlar om det okända sånt som man inte vet om det kommer hända tex, zombies eller utomjordingar eller som i det här fallet, att jorden ska gå under, tycker jag är skitläskiga! Men med sina 2 timmar och 38 minuter så blev den faktist lite tråkig till slut. För det hände bara samma saker hela tiden.

Och när jag sa att "åh 2012 den kan vi ju se Emmelie" så trodde jag att jorden skulle sprängas och försvinna helt, för så har jag alltid tänkt mig att det skulle va. Men jorden blev bara översvämmad av vatten och afrika hade inte ens blivit översvämmad. Och "skeppen" som dom pratade om hela tiden, trodde jag va rymdskepp som skulle flytta folket ut i rymden. Men i själva verket va det stora båtar som flöt på vattnet. Så lite besviken blev jag också. För jag trodde liksom att alla i filmen skulle dö. För det är väl så det skulle vara i verkligheten? Fast tur va väl det egentligen, att några överlevde. Annars hade jag nog gått hem med men för livet. Iaf två år framöver, för vem vet va som händer den 21 december 2012?

Filmen va inte bra, men inte heller dålig. Har sett det som är både bättre och sämre. Den va helt okej helt enkelt, men kanske inte värd att se på bio. För den är nästan likadan som "The Day After Tomorrow".

Men nu har vi sett den iaf :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback