Överansträngd?

Jag har varit så himmla trött ett par dagar nu, tror typ att det är en vecka eller något sånt. Jag har ingen ork eller lust med något :( Det som jag skulle vilja är att ligga kvar i sängen med täcket uppdraget över ansiktet och bara få va och inte göra något. Nu får ni inte tro att jag är ledsen eller depremerad eller något sånt, för det vet jag att jag inte är, jag är hur glad som hellst, men jag har bara ingen ork. Känner mig ungefär som en disktrasa någon har kramat ur ordentligt. Har varit nedstämd och depremerad en gång förut, och då kände jag mig såhär trött med, fast ist för att ligga kvar i sängen och bara få va så ville jag hellst somna om och aldrig vakna igen. Och så är det inte nu! Jag är ju arbetslös, och på något sätt tror folk då att man bara går hemma och inte gör något, men så är det inte. Inte för mig iaf. Jag har körskolan, körlektioner och körteori att göra. Visst, det har jag ju inte varje dag, men när det inte är körskolan så är det arbetsförmedlingen. Där är jag ju inte heller varje dag men ni förstår säkert va jag vill få sagt. Och är det inte något sånt så är det att hovslagaren kommer eller att jag ska städa och så självklart: stallet! Hästar är mitt liv och det tröttnar jag aldrig på! Men innan jag flyttade till vårdsberg så red jag inte mer än kanske 45min-1h. Mockningen och göra fodret kanske tog 30min sammanlagt och innan varje ridpass stod jag och pysslade om Molly i lugn och ro. Nu har jag inte bara Molly jag rider utan en och ibland två hästar till. Och varje häst rider jag minst 30min intesivt (om jag rider tre, rider jag bara två kanske jag rider vartje häst 40-45min). Och då får man ju även räkna med att man ska göra iordning varje häst och det kanske tar 20min, ibland 30 kanske om dom är extra skitiga. Som tur är behöver jag ju bara mocka och fixa mat till Molly, så lite tid vinner jag ju, men jag ängnar ändå ca 4-5 timmar i stallet varje dag. Sen brukar jag även hjälpa Ahmet att ta in alla hästar och det tar ju en stund det med. Det brukar jag känna är ganska stressande för han spräcker alltid min tidsplanering :P Nu låter det säkert som jag klagar. Men det vill jag inte göra. Jag vill bara få folk att förstå att jag är väldigt trött trots att jag är arbetslös. Så jag kanske är lite överansträngd pga att det är så mycket jag ska hinna med varje dag. Och så jobbar jag ju varje helg. Jag har räknat ut att jag har jobbat i stallet ca 8 månader och av dom 8 månaderna har jag bara varit ledig tre helger! Och det är inte tre "hela helger"  utan kanske, en lördag i september, en söndag i oktober, en söndag i november osv. Jag jobbar varje helg, och är det något som händer då, tex att man ska grilla, det är fest, någon fyller år bla bla så avstår jag från det bara för att jag ska orka upp och jobba. Det är ju inte någon direkt som föreslår en fest på en onsdag när jag är ledig och kan... Så när Katarina säger att hon inte har något liv och måste va hemma hos hästarna så tycker jag inte hon ska klaga allt för mycket. Inte Ahmet heller. "Nina inte bra, inte bra, måste jobba mer" VADÅ JOBBA MER GUBBE? Va nöjd att du får va ledig på helgerna iaf! Jag tycker att jag ställer upp och gör allt, så när ska jag få va lite ledig utan att någon ska bli arg och tycka att jag är lat?

Jaja, nu ska jag inte prata om det mer. Kom hem från stallet för en stund sen. Så nu blir det en dusch och ska även försöka få fram något att äta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback