Stallet

Kom nyss hem från stallet. Och medan jag va där ringde dom från körskolan och säger att min körlärares barn är sjuka så hon måste va hemma imorgon. Så det blir ingen körlektion imorgon. Det gör inget ;D för då får jag sovmorgon höhö ;P Men där emot har jag ju bokat en dator där från kl 10-12 för att jobba lite med körtesterna, så det måste jag försöka pallra mig iväg och göra trots allt. Men jaja man kan ju inte va lat hela tiden ;)
Idag red jag iaf Molly, för första gången på över en månad :D Vilken känsla! Det va så underbart att sitta på sin egen lilla rackare igen! <3 Och gud va hon skötte sig bra! :D Trots alla duvorna som flaxade över hennes huvud i ridhuset och till och med när Twain longerades och fick sina mongo utbrott så va hon cool lugn :) Åh min lilla snutta alltså :) <3 Fint gick hon med till på köpet ;) Katarina hade en sadelprovare som va och kollade på deras sadlar och hon tyckte Molly va jättesöt :) det värmde så himmla mycket! Fast en sak är inte så bra, Twain, han bor granne med Molly och för att ta sig in och ur Mollys box måste man gå förbi hans box och då passar han alltid på att jävlas :( Så han hugger efter Molly varje gång, och Molly fattar ingenting, hon bara fortsätter att va söt :( Så idag när Ameth hade tagit in henne så hade Twain tagit sig friheten att ta ett stort bett på Mollys högra sida, så där har hon ett sår :( Fast det är inte så farligt, men ändå, asjobbigt att han är så dum. Men jaja, hellre en dum häst än en tjurig Karin xD haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback