Melodifestivalen

Alltså, va fan ska det här va bra för? Är det inte någon mer än jag som tycker att det här har blivit så jävla löjligt? För det första, låtarna, dom låter likadant som låtar som redan finns. Sen handlar dom om precis samma sak, brustna hjärtan, stormar, ögon som tindrar, kärleksnätter, himmlar, hjältar, ensamhet, att det är en tjej som är kär i en kille och han är kär i någon annan tjej (eller tvärt om). Jaa, jag kan säkert göra listan änu längre! Och dom flesta som ställer sig på scenen (ursäkta min gudomligt braiga svenska) har fått låten skriven av någon annan som inte vågar sjunga själv till exempel. Hur kul är det? Att sjunga en låt man inte har skrivit och därför inte uttrycker sina egna kännslor? Det är ungefär som jag skulle ställa mig på scenen och sjunga "ödet var min väg", Nordmans låt. Det är ju hans känslor, inte mina! Och sen... Alla dessa deltävlingar och "dueller". Hur många gånger ska man egentligen behöva höra samma låt under ca en timme? Räcker det inte med att dom tjatar ut låtarna på radion innan dom ens hunnit till själva finalen? Jag hoppas iaf att Caroline Af Ugglas vinner! Hon är jävligt speciell, konstig kan man nog kalla henne. Men hon har iaf skrivit sin låt tillsammans med sin man. Så det är bra tycker jag!

Tack för mig :)


Kommentarer


Postat av:JENNIFER

Det ska jag göra, får väl använda den några dagar så jag får en uppfattning (;

2009-03-09 @ 12:50:45
URL:http://jnfrw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback