Mööög


Något som jag bara inte kan sluta tänka på är Mysteriet på Greveholm, alltså julkalendern som gick för en väldans massa år sedan... Men gud så bra det va! Varför finns det inga sånna julkalendrar nu för tiden? Stackars ungar alltså, tänk va dom går misste om :O
Men iaf, hittade alla avsnitten på youtube och kollade på dom för ett tag sen. Lika roligt som förr om inte änu roligare nu! I ett av avsnitten, det kanske är avsnitt 22 eller 23 så har familjen julstädat, eller rättare sagt föräldrarna har städat eftersom ungarna har fullt upp med att befria prinsessor ;) och självklart gisar dom ner igen där pappa Leif (bilden) har skrubbat så fint. Så när han går upp för att skälla på dom så träffar han också på prinsessan som är med barnen och när han förklarar att han hade städat så fint men att det nu är stökigt igen, så trollar hon så det blir rent igen! När pappa Leif, som inte tror sina ögon, ska berätta det för mamma Astrid låter det så jävla roligt. Det är det som jag inte kan sluta tänka på. Jag kan till och med sitta och skratta i smyg för mig själv för den här lilla saken xD

Pappa Leif: "men kolla, det är ju skinande rent!"
Mamma Astrid: "klart det är rent, vi städade ju innan vi åkte till affären"
Pappa Leif: "men när jag gick upp för att säga till ungarna... du skulle ha sett! Väggarna! Golvet! Det va fullt med klet och mööög..."

HAHAHAHAHA! xD Har ni hört något fulare ord än MÖG? HAHA Först trodde jag han sa fel, att han skulle säga något annat men att det blev fel. Men när jag kollade upp ordet så fanns det faktist ett ord som hette "MÖG". Det betydde typ "skit", så alltså säger han inte fel, men gud så roligt det är! HAHA


Annars. Idag gick jag upp kl8, gjorde mig iordning och for och hämtade mamma hos Anders vid kl9. Sen åkte hon och jag och handlade på Willys i Ekholmen ;) och när vi kom hem så va jag så trött så jag somnade bredvid älsklingen, som precis hade "vaknat" ;P Är fortfarande trött som en stjärt! Men njae, vet inte om jag ska ta mig en blund, eller om jag ska prova att baka i mina hjärtformade muffinsformar som jag fick av mamma när hon kom hem i måndags :D Kanske gör båda höhö ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback