Guds gåva till ryttaren!

Körlektionen imorse gick kanon! :) Körde ut till Ekängen typ, för att träna på att bromsa hårt, låter lite konstigt kanske :P men det är för att man ska få känna på hur ADS(?)bromsar fungerar och hur långt man glider när det är halt osv. Men som sagt så gick det bra. Va riktigt roligt att köra idag och det känns som jag börjar få lite mer koll på allt nu :P För nu kan jag prata, bromsa och växla samtidigt :P det kunde jag inte förut hehe ;D
Och efter körlektionen åkte jag till stallet. Fick låna en graman så jag red lite dressyr uppe på det "lilla fältet vid stugan". Där va det ganska halt så det blev bara skritt och travarbete :/ lite synd, men eftersom det va första gången jag red med graman och även första gången för Molly (tror jag) så  va det bra att vi tog det lite lugnt. Men alltså så jävla bra det gick! Gramanen är Guds gåva till ryttaren :D Molly brukar va ganska så stel i högersidan och ganska så ostabil. Men med gramanen så lossnade hon ganska så snabbt och blev även mjuk i munnen :) Hon va ju fortfarande ostabil vissa stunder, men hon gick betydligt bättre än va hon brukar göra :) Såå aa, jag ska köpa en gramantygel när jag får pengar ;) Det är lösningen på mina problem :P
Tror älsklingen <3 ska komma upp en stund nu innan han ska repa och innan jag ska till körskolan (igen) för att har teorilektion :) Tråkigt, men sista gången, och ibland måste man göra tråkiga saker höhö ;P Och på tal om tråkiga saker... Jag måste börja ta tag i att läsa lite i körkortsboken och göra lite test... Men det är så segt att läsa i boken, det är mycket roligare att köra :P Men men, som sagt tråkiga saker är också viktiga ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback