Knäck

God dagens!
Klockan har inte ens hunnit passera 11 och jag har redan hunnit med att vara i stallet och lämna tillbaka klippmaskinen hos Jennifer, och alldeles strax ska jag gå iväg till Sensus för att få min lapp påskriven, så jag kan skicka iväg den och få pengar. Sen blir det nog hem och sova en stund för uj va trött jag är!

Kollade på julkalendern imorse, precis som alla andra mornar (dom flesta iaf) och då gjorde dom knäck. Det är något som jag absolut inte har gjort på hundra år! För det slutade mamma och jag att göra när jag va liten (hm, 7-10 års åldern kanske?) för att mamma blev så förbannad på att knäcken hela tiden hann stelna i kastrullen innan vi hunnit få i dom i formarna. Men knäck, det är ju något som tillhör julen och vem har sagt att jag skulle misslyckas? Haha ;) Och det är ju bara så gott. Så jag funderar starkt på att leta upp ett recept och göra lite!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback