I´m dreaming of a white christmas

Idag började min dag som vanligt 4.15 ;) Men gick in och sov en stund till efter att varit ute och kissat och bajsat Teddy. Gick sedan upp kl 6.50 och gjorde mig iordning, åt lite frukost (om man nu kan kalla en clementin och en bit kladdkaka för frukost?) och kollade på julkalendern :) Ut med Teddy en snabbis igen och sen iväg till stallet. Red Molly lite lätt idag och det kändes helt okej. Ska försöka att rida på raka spår ca 25 min några dagar nu och sen kolla henne igen och se hur hon ser ut. Men som Martina sa igår när hon kollade på henne, det behöver inte alls va benet det är fel på... Det kan lika gärna vara ryggen eller något annat. Sådär är ju hästar. Så får se om det försvinner. Men Molly va iaf jätteduktig men ganska så nervig och framförallt PIGG! :D Gullehästen ♥ Och när jag ändå va igång så longerade jag galna Gurra i ridhuset ;) haha.


Har även varit på stan idag med bästis Emmelie :) Och köpt julklappar. Och i värsta fall (det låter ju hämskt att säga så) så är alla mina julklappar färdighandlade! För nu är pengarna slut haha :P Nerå, har ändå fått ihop många bra saker till många betydande människor :) Men får jag någon slant över så blir det nog några till. För gå på stan och köpa julklappar är ju bara så mysigt :) Något av det jag älskar att göra faktist!

Och slutligen så känns det som en massa stenar har rasat ner från mina axlar och jag kan gå rakt utan problem haha! Med andra ord så har jag fått en hel del fixat inför flytten med både hästen och huset :) Och det känns sååå skönt! Nu kanske jag kan sova lugnt om natten ;)

Kom nästan precis hem från lite jobb. Och jag har minsan varit lite extra duktig :) Jag diskade faktist efter latmaskarna och hängde upp en julstjärna i granen som någon slängt på ett bord :O Så då förstjänade jag några pepparkakor tyckte jag och proppade fickorna fulla thihi.

Men hörrni, lite snö vore väl inte helt fel såhär i juletid :( Detta väder gör mig så ledsen! Om det ändå vore lite frost och minusgrader ist för det här slasket. JAG VILL HA EN VIT JUL!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback