En halt häst och en bula i skallen

Idag gick jag upp jättetidigt! Först 4.20 :P för att gå ut med Teddy. Somnade om en liten stund och gick sedan upp 6.50. Trött som fan, men efter lite kaffe och julkalendern bar det iväg till stallet :) Hade tänkt löshoppa Molly eftersom det va så länge sen jag gjorde det "ordentligt" så jag va jätteglad och tänkte "gud va kul det här ska bli". Men när jag värmde upp Molly med lite longering i trav märkte jag att hon haltade på höger bak... Jag tycker det är så svårt att se om dom haltar bak, men hon markerade defenitift! Hade ju även lindat bak och det gjorde ju säkert att hon fick stöd och att det inte syntes så mycket. Hon haltade absolut inte mycket, det är säkert "bara" en vrickning som hon har fått i hagen igår, för dom blev väldigt glada och skuttade lite när jag släppte ut dom då och hagen är ju inte den bästa nu när det är minus grader. Hon va varken varm eller svullen i benet, inte mer än vanligt iaf. Hon brukar alltid va lite tjock i benen på morgonen. Så det här går nog förhoppningsvis över fort :) Hon fick iaf gå ut i hagen, så jag hoppas inte hon bryter av sig benet nu!

Sen när jag skulle upp till skullen för att slänga ner halm, så slåg jag huvudet i luckan som alltid annars brukar vara öppen :P Så nu har jag stans största bula i skallen, haha! Men det går nog också över fort förhoppningsvis ;)

Nu ska jag åka och handla lite med min mor, sen blir det eventuellt stan med Emmelie för att kolla lite på julklappar ;) Och senare en fika med Matilda för att prata om flytten ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback