Livet är som en skokartong - Underbart! :D

Jag kom på en sak när jag gick hem från älsklingen nyss. Förut, för kanske 3 år sedan, då sa jag alltid: "mitt liv är som en skokartong". För jag tyckte att det va en bra gämförelse, trångt, instängt, kvavt och mörkt. För vissa öppnades locket till nya möjligheter. Men för andra, som mig, så va locket alltid stängt. Med andra ord så tyckte jag inte alls om livet! Jag vaknade varje morgon och undrade över varför jag fortfarande levde... Jag trodde aldrig allt min skokartong skulle bli såhär underbar! Jag har verkligen ingenting att klaga över, jag älskar min skokartong! Jag har den bästa pojkvännen man kan ha och den bästa familjen, jag har underbara vänner, jag har en liten underbar häst, körkort - så jag kan åka vart jag vill ;) Och så trivs jag underbart bra med mig själv, något som jag absolut inte gjorde för några år sedan. Det känns som locket till min skokartong äntligen har öppnats och jag har fått nya möjligheter. Frisk luft har kommit in så jag slipper kippa efter andan. Och om jag har lite tålamod så kommer det här med jobb också att lösa sig, det känner jag på mig! "Mitt liv är som en skokartong - Underbart!" 

~

I går kväll blev det filmkväll hemma hos älsklingen med Emmie och Mike :D Vi kollade på Rec, en skräckfilm. Jag och älsklingen kollade på den en annan gång hemma hos mig och det va verkligen den äckligatse film jag sett! Fast den här gången va den inte alls så läskig :P Det tyckte inte någon annan heller haha. Drack lite vin, cola och åt chips också - skitmysigt!

Och idag har jag och älskling varit och köpt kräftor :D Så ikväll blir det ett mini-kräft-partaj med bara vi två haha :D ♥

Föresten, fy fasen vilket åskväder det va förut då :O Idag igen! Jag har fan blivit rädd för åskan nu! Det smäller ju till som bara fan, låter ju nästan som jorden blir bombade av marsianer, brrr!

Nu blire en dusch ;)

Kommentarer


Postat av:bearling:D

Bra att du mår bra tillsammans med mig:D

2009-08-13 @ 18:43:28


Postat av:Nina

Hihi aa det är klart :D <3

2009-08-13 @ 20:05:34


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback