Jag hatar fredagar!

Sådär ja. Nu har jag varit i stallet. Hoppade Molly lite på utebanan. Tränade på att hoppa "läskiga" hinder, så som vattenmatta, mur, skynke och lite sådana hinder :) och hoppade inte alls speciellt högt. Det högsta va nog muren som låg på 70 cm hihi :P I början tramsade Molly hur mycket som helst och va extremt jobbig! Det läskigaste hindret va inte ett av dom som jag tyckte va läskigast, utan det va ett litet sockerbitshinder med mur "bitar" under haha :P Först tvärnitade hon och kastade sig åt sidan så jag nästan flög av xD och sen hoppade hon så stort över så jag nästan flög av för det :P Men muren och vattenmattan, dom jag trodde hon skulle va mest tramsig på, va inga problem! Haha hon är bara för rolig den lilla skit hästen <3 Men hon va jätteduktig och jobbade på bra tycker jag. Och fy sjutton va varmt det va :D Jag red i bara en tröja, men det kändes som det va för mycket med, för jag va helt genomsvettig när jag hade ridit henne klart :P Sen kom Lisa ut en sväng, så det blev en liten pratpaus innan jag red Bambi på utebanan också. Hon va mycket piggelin liten kuse, men skötte sig galant! Känns som vi börjar bli ett team hon och jag :) Sen blev det lite mer prat med Lisa och så va jag med när hon gick med Robinson i ridhuset, fick även skjuts hem av hennes mamma,
så det va mycket snällt tycker jag :)

Och nu kom jag precis hem från Priso. Jag har storhandlat, hehe ;) Nerå inte riktigt, men lite mat blev det och en godispåse till ikväll. Älskling har nemligen spelning så jag får klara mig själv :( Så jag ska äta revbenspjäll och smaska på godis :) Jag hatar verkligen fredagar! Veckorna går ALLTID så fort :O Jag förstår inte varför? Men det känns som det bara är helg och jag jobbar i stallet och sliter som ett djur. Och eftersom jag jobbar varje helg (för att få ihop pengar) så kan man aldrig göra något kul på fredagkvällarna, för då måste jag gå och lägga mig tidigt så jag orkar upp på lördagsmorgonen. Alltså blir söndag som fredag för mig, och det är då jag kan koppla av och ha det skönt. Jag hoppas verkligen att jag får ett "riktigt" jobb snart, så jag slipper slita i stallet för en minimal lön och få va ledig på helgerna när alla andra är lediga och gör roliga saker! Men om det är fint väder i helgen kanske det blir lite roligare :) Men då kommer det säkert regna... Nu ska jag iaf gå och värma mina revbensspjäll och äta, sen smaska godis ;)

Kommentarer


Postat av:JENNIFER

svar: tack så mycket (:



Jodå den är bra tycker jag, vet inte riktigt hur bra den räcker för jag använder den inte så ofta.. Men testa den som är i flytande form annars? Tror den täcker lite bättre !

2009-04-04 @ 00:47:27
URL:http://jnfrw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback