GAHHHHHHHHHH :@

Alltså, jag blir så jävla arg! Idag hade jag tänkt att ta bussen till mormor, som bor i Åtvidaberg, för att hälsa på henne lite och umgås med henne. Det är alltså samma buss som jag åker med ut till stallet, eftersom Vårdsberg ligger på vägen mot Åtvidaberg. Men vid Grebovallen (typ ett stycke längre bort från Vårdsberg) så säger busschaffören "skulle du kunna stoppa i ditt kort igen?" Och jag tänkte jaha, varför ska jag göra det? Men då kom jag på att han kanske trodde att jag hade smugit mig på... (skulle jag aldrig göra) men så tyckte jag att det verkade konstigt eftersom jag sa "hej" när jag gick på och att han klart och tydligt såg att jag stoppade ner kortet. Men jag svarade "javisst" och gick fram. Men då säger han "du har ett närområdes kort va" "jaa", svarade jag. "Ja, då ska du alltså gå av nu" säger han då :S Då frågade jag om det inte gick att åka till Åtvidaberg på det, för det har jag tagit för givet att eftersom jag har ett NÄROMRÅDESKORT att det skulle kunna gå att åka dit, för Åtvidaberg ligger ju inte alls långt bort till skillnad från tex Vadstena, Motala, Göteborg osv... Och det finns ju busskort som heter tätort, närområde och län. Så därför har jag inte varit inne på "busskontoret" och frågat... Och inte fan ska man behöva betala ett län kort för att åka till Åtvidaberg som ligger 4 mil här ifrån? Men då svarar han iaf "nee det går absolut inte!" och han lät ju inte direkt trevlig heller. Han tog verkligen i från tårna och jag lät inte ens dryg mot honom. Man kunde tro att jag hade smitit på eller käftade emot. Man kan faktist missförså och det är inte samma sak som att försöka smita på och åka med ändå eller nåt sånt. "Jaa du får gå av här eller betala" och eftersom jag inte hade några pengar så va det bara att gå av :) Jippi! Fast i grebo. Men som tur va så kom nästa buss in mot stan ganska så snart så det va bara att åka hem igen. Men jag tycker verkligen att det är helt sjukt! För närområdeskortet kostar 475 kr och man kommer bara dit, det är ju så jävla dåligt så det är inte sant! För den slanten tycker jag att man iaf ska kunna komma till Åtvidaberg på! Det är ju helt sjukt! :@ Och jag blir så arg! Jag gjorde ju inte ens nåt mot honom, men han va arg på mig redan från början och tog för givet att jag dummade mig. Men det va säkert för att han inte tyckte om människor med piercingar. Han tror säkert att alla som har det är dumma och opålitliga! SÅ ÄR DET FAKTIST INTE VILL JAG BE ATT FÅ TALA OM! Det som är konstigt är ju att Björn har kunnat åka med mitt NÄROMRÅDESKORT till Mjölby, eller typ lite innan Mjölby. Det är väl ändå längre än till Grebovallen och det är väl framför allt längre än till Åtvidaberg? :O Jaja gubbfan hade vaknat på fel humör, eller det har han nog alltid gjort för jag har åkt med honom förut (ut till stallet) och han hälsar knapp. Jag ska fan sluta att åka buss. Det kostar mer än det smakar! Hoppas att jag har körkort snart för då jävlar ska jag aldrig mer sätta mig på en buss! Men det ska bli kul senare, för då ska jag ju åka med samma buss ut till stallet haha xD och om det är samma chafför tror han säkert att jag ska göra samma sak :P Men då ska jag säga "jag ska åka ut till Vårdsberg om jag får det för dig?" haha :P Jaja nog tjatat om det här nu. Eller förresten... Busschaffören kan vara mormors granne, morfar till en tjej jag lekte med när jag va liten. Men jag är inte helt säker för ja kommer nästan inte ihåg hur han ser ut... Men jaja han va konstig redan på den tiden så då förstår jag om det inte är bättre nu.
Wäpp nu ska jag fan vila mig lite. Gick upp kl 7 imorse helt i onödan ju så jag är ganska så trött.

Puss & God natt ♥

Kommentarer


Postat av:bearling

haha honey då<3

2009-04-25 @ 11:54:22


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback