Annandag påsk

Igår och idag har jag jobbat, och både igår och idag har det varit asvarmt! Så jag har gått i bara ett linne och ändå svettats typ :P Idag kom Ahmet (gubben som jobbar i stallet på vardagarna) för att han trodde att jag behövde hjälp... Alltså, jag stör mig faktist en aning på honom. För det första, när jag jobbar på helgerna är det jag som "bestämmer" hur allt ska va typ, men gör man inte som Ahmet säger blir det katastrof! Han tror nämligen att han gör allt rätt, och det kan jag säga att det gör han inte :P Han kan inget om hästar, visst att han kan fodra, släppa ut och ta in och sådanna saker, men säger man tex: "Robinson har ett sår vid bogen" så fattar han ingenting... Och på vardagarna när jag kommer så lägger jag mig inte direkt i hur han gör, eller vilken ordning han tar in hästarna, men det gör han. För det andra så tar han mer rast än va han jobbar. Och när han kommer för att hjälpa mig, hjälper han mig inte med det jag behöver hjälp med, utan han gör lite andra saker :P Som idag tex, han behövde bara komma för att köra fram en höselagebal (eftersom Katarina och Henning inte va hemma och Henning är den som brukar köra traktorn) och det skulle ha räckt om han kom på eftermiddagen, men ist så kommer han tidigt på morgonen, så när jag kommer till stallet vid kl 9.00 så är alla hästar redan ute. Visst, det är ju jättesnällt att han redan har släppt ut alla så jag kan börja mocka direkt, men det är ju liksom min arbetsuppgift att släppa ut hästarna på helgerna när jag jobbar, och nu förlorar jag en timme redan på att jag inte släpper ut dom. Och egentligen vill man ju jobba så länge så möjligt för det betyder ju mer pengar. Sen när jag skulle börja mocka säger han åt mig att börja i stora stallet för att HAN skulle mocka i lilla :O Alltså hallå? Det är min arbetsuppgift också. Visst (igen) att det är snällt att han vill mocka åt mig, eftersom det är ganska tungt och jobbigt, men jag förlorar ju mer timmar och pengar. Så idag va jag klar med båda stallen halv 12. Alltså hade jag jobbat i två och en halv timme bara, och sen hade jag inget mer jag skulle göra. Alltså skulle jag sitta och vänta på att ta in hästarna vid ca halv 3, det är ju så långtråkigt och onödigt! Och eftersom Bambis föl är beroende av henne, kunde jag ju inte ta in henne från hagen och rida henne, och Molly skulle få en vilodag idag hade jag tänkt. Men som "tur" va så kom Katarina och dom hem, och då fanns det genast mer att göra :P Jag gick med Baronesse, Sweetie och Jessie och efter det mockade jag ur och tog bort allt hö i lastbilden dom kom hem med. Så jag blev klar i vanlig tid kl 15 iaf :) Katarina lovade att ta in hästarna, plus Molly, lite senare eftersom det va så fint väder. Så jag hoppas hon gör det och inte glömmer det (hon kan vara ganska så tankspridd ibland haha). Men det märker hon väl när hon ska kvällsfodra, när ena stallet är tomt :P Så nu är jag ganska trött faktist. Det brukar jag ju vara, men känner att mitt knä har blivit sämre, så nu får jag vila upp mig ;) Blir att va med älsklingen ikväll, kolla på film och mysa :) <3


Kanske ska tillägga också att Ahmet vill säkert bara väl, men det blir bara lite fel ibland :P Och han är inte den hästkunigaste personen, det går inte att skrika på en unghäst och tro att den ska fatta att den gör fel. Den blir bara mer rädd och nästa gång kanske den blir rädd tex för att gå in i stallet om det va utanför Ahmet började skrika, och då kanske den försöker göra ett jättesprång in för att slippa den "farliga" biten, och då blir det bara värre, för då kommer han antagligen skrika änu mer... Så det vore nog bäst med en lite hästvanare person. Men som sagt, Ahmet är inte dum, han har bara brist på kunskap.

Oj då, det här blev ett lååååångt inlägg :P  Jag hoppas ni orkar läsa haha ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback