Underbar julafton!

Min julafton igår va helt underbar alltså! <3 Jag gick upp vid kl 07.00 och då fikade mamma och jag lussekatt och pepparkaka och öppnade var sin julklapp ;D Jag fick en rosa enhörning ;P alltså ett gosedjur. Asmysig! Och plötsligt så började det snöa :D och jag vart helt galen av lycka! :D <3 Sen åkte vi iväg till stallet till kl 9.00 och då blev det en barbackatur ut i snöfallet med Lottis och Elin :) Gud så härligt det va! Helt lugnt och stilla. Fridfullt är rätta ordet! Sen fick Molly min julklapp, morötter, pepparkaka och äpplen :) Efter stallet bar det iväg till "Lotta och familjen" för att lämna och få julklapp :P Då fick mamma och jag var sin rosa handuk. Sen efter att Håkan visat deras hemmabiosysten nere i källaren åkte vi till mormor. Mamma och jag duschade lite och bytte om till finkläder, jag hade min vit/svarta isprinsessklänning :) Sen blev det ett härligt smaskigt julbord med massa mat :D Fy fan va gött det va, va svinhungrig! Och efter maten blev det efterätt som bestod av fruktsallad :) Och efter maten va jag så trött, så jag somnade i soffan och vaknade lagom till Kalle Anka (a) Sen blev det fika, men jag va så mätt så jag orkade bara en pepparkaka :P Sen blev det julklappsutdelning :D WIIHOOO :D Av mamma fick jag en pyjamas, som va som ett linne med ett par shorts, duschcream(?), body spray, marsipangodis i en jättefin burk, en bok om manekyr :D och andra säsongen av Oc :D och av mormor fick jag en parfym med bodylotion, pengar och godis. Sen har jag ju fått hela körkortspaketat av henne också, så det va en förtidig julklapp :) Sen av mamma och mormor tillsammans fick jag ett presentkort på Ginatricot :D Så nu ska det handlas ;D Och sen fick jag lite mer pengar av mormors gammla kompisar :) Och av Matilda fick jag en duschcream(?), en bodylotion och badkulor :) (Molly fick även ett paket av henne som jag hjälpte henne att öppna på morgonen och båda paketen hade jag hittat i mitt skåp i stallet för några dagar sen). Sen efter julklappsutdelningen blev det gröt ;) Jag har alltid inbillat mig att jag inte gillar risgrynsgröt, men igår tog jag lite "för Jesusbarnets skull" haha :P och det va faktist kanske gott :P Och sen vid halv 8 åkte mamma och jag från mormor. Hämtade Anders på vägen hem också, han va hos sin brors familj och där blev vi kvar ett tag för dom ville bjuda på fika :) men tillslut va vi iaf hemma och då kom älsklingen lite senare :D <3 Va väldigt svårt att va ifrån honom så länge (a) <3 Och då blev det mer julklappsutdelning ;D Av Anders fick jag rosa post it lappar som va som hjärtan :P och en marsipanhäst haha xD Och från mamma och Anders tillsammans fick jag EN NY MOBILTELEFON :D Sony Ericsson W580i, ville egentligen ha en rosa men det fanns inte för dom skulle sluta tillverka just dom mobilerna, så det blev den sista dom hade kvar och den va typ silver/grå/turkos, men verkligen asläcker :D Det kunde jag fan aldrig tro att jag skulle få! Och av mamma fick jag massa glas och desertskålar i olika färger :) Och sen då, av älsklingen fick jag trosor, en svart topp med en glittergrej och en JÄTTEFIN MIRANDA NALLE :D <333 ÅH ÄLSKLING ALLTSÅ!! <3 Har alltid velat ha en sån nalle, men jag har aldrig fått någon och så nu igår fick jag en av älsklingen :D <3333333333 Sen kollade jag och älsklingen lite på tven och sen sov vi här hos mig <3
Och jag måste bara säga att jag fick allt som jag hade önskat mig :D Alla grejer va så jävla bra! :D Och jag blev så sjukt glad för allt! :D Brukar alltid säga så, men det säger jag mest för att ingen ska bli ledsen om jag favoriserar någons paket lite mer :P Men i år alltså, FY FAN VILKEN BRA JULAFTON! <3 Den va helt enkelt helt underbar och perfekt! :D och det blev ju en vit jul trots allt :D SHOHOO :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:
Trackback